Tatry Wysokie, widok ze Świnicy m.in. na Dolinę Gąsienicową, Mały Kościelec, Przełęcz Karb oraz główną ścinę Kościelca

 Uwielbiam widoki, panoramę ze Świnicy, jedno z piękniejszych miejsc widokowych w Tatrach Wysokich :) Szczerze polecam podejście na Świnicę. Szlak jest w sumie dość bezpieczny w osiągnięciu da osób, które są co nieco obyte z ekspozycją i mają w miarę dobrą kondycję. Jeśli kondycja szwankuje, jest zaniedbana, to powolutku, małymi krokami da się wejść bezpiecznie na szczyt, a gdy się go osiągnie, wierzcie mi ( byłem na Świnicy już chyba z 4  razy i zawsze widoki, klimat mnie urzekał ) widoki zapierają dech w piersiach, są niesamowite, a jeśli będziecie mogli doświadczyć zachmurzenia jakie dość często bywa tam podczas zachodów słonka, to zobaczycie spektakl ujmujący ... :)

Na Świnicę można podejść od strony Hali Gąsienicowej kierując się na Kasprowy Wierch, później na Przełęcz Świnicką, można podejść przez Liliowe, tu trzeb odbić na lewe jeszcze przed podejściem na Kasprowy Wierch. Te podejścia uważam za spokojniejsze, mniej ekspozycyjne, dla nie wprawionych z ekspozycją piechurów :) Na Świnicę można również podejść od strony wschodniej, po przez podejście na Czarny Staw Gąsienicowy, następnie obejść go od lewej strony, podejść na Zawrat i od Zawratu ruszyć na Świnicę . Tą trasę zrobiłem w 2023r. pierwszy raz ( zawsze podchodziłem Świnicę od strony zachodniej ). Szlak od Zawrat jest bardzo ciekawy, obrazuje pięknymi panorami na D5SP - Dolinę Pięciu Stawów Polskich. Piękne widoki niezapomniane.



Komentarze